Политика за връщане

 

ПОЛИТИКА ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКИ
 на
 "БРАНД ЛАБС" ООД с ЕИК 206046791
 относно badasslabs.bg приета на 20.05.2024 г.

 

 

ПОЛИТИКА ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКИ

 
I. ВЪВЕДЕНИЕ

 

Настоящата политика е предназначена за регулиране на отношенията между „БРАНД ЛАБС“ ООД с ЕИК 206046791, наричано по-долу за краткост ДОСТАВЧИК, и клиентите, физически лица, наричани по-долу ПОТРЕБИТЕЛИ, на платформата за електронна търговия badasslabs.bg, наричана по-долу „ПЛАТФОРМАТА”, във връзка с отказа на Потребителите от вече сключени договори за покупко-продажба на стоки, предлагани чрез Платформата, както и предявяването на рекламации.

 

II. СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

 

Чл. 1. Потребителят използва интерфейса на Платформата на Доставчика, за да сключва договори за покупко-продажба на предлаганите от Доставчика в Платформата стоки.

 

Чл. 2. Конкретните технически стъпки за сключване на договори за покупка-продажба на предлаганите от Доставчика в Платформата стоки се съдържат в публикуваните в Платформата Общи условия.

 

III. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОР БЕЗ ПРИЧИНА

 

Чл. 3. (1) Потребителят има право да се откаже от договор за покупко-продажба на стоки, сключен чрез използване на Платформата в интернет, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55 от Закона за защита на потребителите, в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, или:

а) когато Потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната стока;

б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приемане на последната партида или част;

в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приемане на първата стока.

(2) Потребителят е длъжен да се запознае със Стандартните указания за упражняване на правото на отказ, съгласно чл. 47, ал. 4 от ЗЗП, представляващи Приложение №1 към настоящата Политика.

 

Чл. 4. Правото на отказ се прилага само при условие, че продуктът е в оригиналния си вид и качествени характеристики, със запазена оригинална опаковка и етикет.

 

Чл. 5. Правото за отказ по чл. 3 не се прилага в следните случаи:

  1. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
  2. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
  3. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
  4. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени.

 

Чл. 6. (1) В случай че Потребителят желае да упражни правото си по чл. 3 от настоящата Политика, той следва да уведоми Доставчика писмено в свободен формат/текст за решението си преди изтичането на срока по чл. 3. В заявката за връщане на стоката задължително трябва да е посочена лична банкова сметка на Потребителя, по която следва да бъдат възстановени заплатените от него суми.

(2) Потребителят може на използва стандартен формуляр за отказ съгласно Приложение № 2 към настоящата Политика или да заяви недвусмислено по друг начин решението си да се откаже от договора.

(3) Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, ако е изпратил съобщение на Доставчика за упражняване на правото си на отказ преди изтичането на срока по ал. 1.

 

Чл. 7. В случай че Потребителят желае да върне част от поръчка, която е направена по време на активност и/или е част от промоционален пакет, се счита, че клиентът се отказва от условията на промоцията. Към клиента се възстановява разликата между платената стойност и редовната цена на задържания/ите артикул/и без приложени отстъпки.

 

Чл. 8. (1) Когато Потребителят е упражнил правото си на отказ по чл. 3, Доставчикът е длъжен да възстанови на Потребителя в пълен размер платените суми не по-късно от 14 работни дни, считано от датата, на която Потребителят е уведомил Доставчикът за решението си да упражни правото си на отказ от сключения договор.

(2) В случай, че плащането е направено с банкова карта, възстановяването на суми се извършва, чрез нареждане на обратна операция по картата с която е направено плащането в срок от 14 дни.

 

Чл. 9. При упражнено право на отказ от договора се прилагат и следните правила:

  1. Доставчикът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато Потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от Доставчика.
  2. Доставчикът има право да задържи плащането на сумите на Потребителя по чл. 8, ал. 1 от настоящата Политика, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това, кое от двете се е случило по-рано.
  3. Потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на Доставчика или на упълномощено от него лице без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Потребителят е съобщил на Доставчика за решението си да се откаже от договора. Крайният срок се счита за спазен, ако Потребителят изпрати или предаде стоките обратно на Доставчика преди изтичането на 14-дневния срок по чл. 3 от настоящата Политика.
  4. При упражнено право на отказ от договора Потребителят заплаща само преките разходи за връщането на стоките.
  5. Потребителят се задължава да съхранява получените от Доставчика стоки, тяхното качество и безопасност по време на срока по т. 3.

 

Чл. 10. (1) При връщане на стоката, Потребителят трябва да адресира пратката до адрес: София, ж.к. Дружба 2, ул. Обиколна 29 с ясно обозначение: „Връщане по Онлайн поръчка с номер ...“, с платени транспортни разходи.

(2) Доставчикът има право да откаже да приеме пратки с наложен платеж.

 

Чл. 11. Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.

 

IV. РЕКЛАМАЦИИ

 

Чл. 12 (1) Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното/поръчаното, когато след доставката, са открити несъответствия с договора за продажба.

(2) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката, независимо от това дали Доставчикът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата. Потребителят няма право на рекламация, когато несъответствието се дължи на естественото износване на вещта.

(3) При предявяване на рекламацията на стока Потребителят може да претендира за привеждане на стоката в съответствие с уговореното, да получи намаление от цената или да развали договора.

 

Чл. 13. Потребителят може да предяви рекламация в следните случаи:

  1. Продуктът е повреден / дефектен;
  2. Доставен е грешен продукт, различен от поръчания;
  3. Доставено е грешно количество от продукта;
  4. Продуктът е с изтекъл срок на годност.

 

Чл. 14. Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, "БРАНД ЛАБС" ООД ще запази на Потребителя първоначалните гаранционни условия.

 

Чл. 15. (1) Рекламацията се подава устно на посочения телефон на дружеството или писмено на посочения имейл, по поща или до адреса на дружеството.

(2) При предявяване на рекламация Потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и email за контакт.

(3) При подаване на рекламация Потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно:

  1. касова бележка или фактура;
  2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
  3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

(4) Стоката се изпраща на Доставчика по реда на чл. 6 и следващите от настоящата Политика.

(5) Потребителят може, но не е задължен, да ползва стандартния формуляр за предявяване на рекламация – Приложение № 3 към настоящата Политика.

 

Чл. 16. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното, но не по-късно от 2 години, считано от датата на доставка.

(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за постигане на споразумение между Доставчика и Потребителя за решаване на спора по вече предявена рекламация.

 

Чл. 17. Ако "БРАНД ЛАБС" ООД е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по чл. 16, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.

 

Чл. 18. Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск пред съответния съд.

 

 V. ДАННИ ЗА ДОСТАВЧИКА

 

Чл. 19. Информация съгласно Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите:

  1. Наименование на Доставчика: "БРАНД ЛАБС" ООД, с ЕИК 206046791. Регистрация по Закона за данък върху добавената стойност № BG206046791.
  2. Седалище и адрес на упражняване на дейността и адрес за кореспонденция с потребители: гр. София, п.к. 1517, р-н Подуяне, ул. Константин Фотинов № 134, email: office@badasslabs.io, тел.: 0882953406.

 

VI. КОМПЕТЕНТЕН НАДЗОРЕН ОРГАН

 

Чл. 20. Комисията за защита на потребителите (КЗП) е независимият държавен орган, който осъществява защита на икономическите интереси на потребителите, както и контрола по спазването на Закона за защита на потребителите на територията на Република България.

 

Чл. 21. В случай на съмнение, че правата Ви, свързани със защитата на личните Ви данни, са нарушени, можете да подадете сигнал до КЗП на:

  • Адрес: 1000 гр. София, ул. "Врабча" № 1, ет. 3,4 и 5,
  • тел.: 02 / 9330565
  • факс: 02 / 9884218
  • гореща линия: 0700 111 22
  • Уеб сайт: www.kzp.bg

 

VII. ПРОМЕНИ В ПОЛИТИКАТА ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКИ

 

Чл. 22. Дружеството си запазва правото по всяко време, без предизвестие и без Вашето предварително и изрично съгласие да променя настоящата Политика за връщане на стоки при стриктно спазване на разпоредбите на действащото законодателство.

 

Приложение 1
Приложение 2
Приложение 3